Thursday, August 31, 2006

Cerita sedih....

Ada 3 orang sahabat tinggal kat Penthouse tingkat 60, suatu hari dia org balik kerja sesama,tiba-tiba lift rosak,salah sorang daripada diaorang buat keputusan untuk naik tangga untuk balik rumah.

So diaorg pun naik sesama.Sebelum naik salah seorang beri cadangan supaya setiap orang ambik 20 tingkat untuk bercerite dan cite tu mestilah cite yg sedih sbb kalau cite lawak dia org akan gelak2 dan bergerak lambat.

Mulalah dgn orang pertama,tingkat 1-20,citenya berkisah tentang dirinya suatu masa dahulu hidupnya susah,tinggal di kampung...........

Seterusnya giliran orang kedua pula untuk bercerite dari tingkat 21-40,citenya juga tentang kehidupannya yg suatu masa dulu penuh dgn kesedihan lagi susah yang kawan pertama tadi.

Tiba giliran org ketiga tingkat 41-60,dlm hatinya berkata 'alamak,aku takde cite sedih macam mana ni?sampai ditingkat 59,dia teringat satu kisah sedih,lalu berkata kepada kawan2nya 'nak tau tak aku dah ada cite sedih, korang nak dengar tak?kawan2nya 'nak!' kunci rumah kita tertinggal dlm kereta aku,sedih tak?

2 comments:

  1. sedihhh..

    camner awak buat radio blog tu...puas saya bt nk cr host susah

    ReplyDelete
  2. Sampai nak pecah perut saya ketawa dan keluar air mata. "Sedih tak?". Ayat tu yang saya nak ketawa sangat tu. Sampai hari ni tak boleh tahan gelihatinya.

    ReplyDelete